Banki walczą o wiarygodnych klientów

Banki walczą o wiarygodnych klientów

W naszym kraju wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, co zapewnia nam wszystkim – obywatelom Polski – Konstytucja. Jednak banki już nie traktują wszystkich po równo, u nich są równi i równiejsi. Na pewno najważniejszym kryterium dla banku jest wysokość posiadanego dochodu oraz dobra historia kredytowa. Jednak większość banków w naszym kraju stosuje jeszcze jedno kryterium – przynależność do określonej grupy zawodowej. Banki bardzo szanują klientów, którzy mają zatrudnienie w sektorze państwowym, a więc mówiąc w uproszczeniu – wszelkiego rodzaju urzędników państwowych. Banki doszły bowiem do wniosku, że państwo nie może zbankrutować, a więc taki urzędnik zawsze będzie miał gdzie pracować. Różne banki preferują różne grupy zawodowe, jedne oferują świetne warunki kredytowe policjantom, żołnierzom i emerytom służb mundurowych, inne znowu zachęcają do swoich produktów na preferencyjnych warunkach lekarzy czy architektów. Co ciekawe, dla wielu banków bardziej pewnym klientem jest emeryt niż na przykład osoba zatrudniona w małej prywatnej firmie lub też przedsiębiorca, który prowadzi niewielką firmę. Dla preferowanych klientów banki stosują różne zachęty, zarówno przy oferowaniu produktów kredytowych (niższe marże kredytów, niższe ich oprocentowanie, brak konieczności wykupienia ubezpieczenia), jak też i przy zachęcaniu do lokowania pieniędzy (wyższe oprocentowanie lokat, darmowe konta o wysokim oprocentowaniu wkładów).