Zaangażowanie mediów w walkę z recesją

Zaangażowanie mediów w walkę z recesją

Dzisiaj zdecydowana większość mediów międzynarodowych musi nadgonić zaległości w tematyce informowania społeczeństw o różnych wynikach ekonomicznych stref gospodarczych czy prognozach finansowych gospodarki na przyszłe lata. Te telewizje, które nie uważały ekonomii za ważny element tworzenia ramówki swojej stacji, dzisiaj muszą przekonać miliony widzów, że posiadają odpowiednie umiejętności do tworzenia ciekawych audycji ekonomicznych. Recesja ma dzisiaj wielkie rozmiary i przez to uderza ona nie tylko w kraje, ale zwykłych obywateli, w szczególności w klientów bankowych, którzy mają kredyty. Najbardziej poturbowana finansowo w ostatnim czasie okazała się grupa tych klientów, którzy swojego czasu wybrali dla siebie kredyt hipoteczny w obcej walucie jak frank szwajcarski. Na początku takich ofert ryzyko walutowe nie było terminem zbyt wyrazistym i dopiero na własnej skórze większość kredytobiorców przekonała się jak mocno uderzyć może w nich nawet niewielki wzrost ceny obcej waluty. Ale ponieważ media zaczęły mówić wiele o zadłużeniu przeciętnej rodziny, dzisiaj niewielu klientów popełnia te same błędy i kontrolowanie wydatków gospodarstwa domowego jest dzisiaj absolutnie dominującym tematem. Szczególnie w dobie rosnącego zadłużenia i coraz większych problemów z terminowym opłacaniem rat.